Αρχική › Recipes › Eπιστημονικά ευρήματα υποστηρίζουν και συστήνουν την εξατομίκευση στο τρόφιμο για αύξηση των πωλήσεων

Eπιστημονικά ευρήματα υποστηρίζουν και συστήνουν την εξατομίκευση στο τρόφιμο για αύξηση των πωλήσεων


Η DAWN FOODS στα πλαίσια της καμπάνιας της SWEET BAKEOLOGY, συνεργάζεται με τον καθηγητή Πειραματικής Ψυχολογίας Charles Spence  από το Oxford University, o οποίος γράφει μία σειρά από άρθρα σχετικά με το πώς και γιατί οι καταναλωτές επιλέγουν προϊόντα βάσει των αισθήσεών τους. Jackson Dan (2017). http://dawnbakery.co.uk/sweet-bakeology-august-personalisation/

 

Ο κος Spence στα παρακάτω τμήματα του άρθρου του εξηγεί γιατί ένα τρόφιμο θεωρείται πιο νόστιμο όταν το φτιάχνουμε μόνοι μας και πως προσθέτοντας ένα στοιχείο εξατομίκευσης μπορεί να βοηθήσει στις πωλήσεις:

«Το φαινόμενο IKEA είναι το όνομα που δίνεται στην παρατήρηση ότι γενικά τείνουν να μας αρέσουν τα πράγματα (π.χ. κομμάτια επίπλων) περισσότερο εάν τα φτιάχνουμε μόνοι μας1. Το ίδιο ισχύει και για την αντίληψη μας σχετικά με τα τρόφιμα. Φιλανδοί ερευνητές έβαλαν πρόσφατα ανθρώπους σε εργαστήριο να αξιολογήσουν τη γεύση ενός πιάτου κοτόπουλου tikka. Οι συμμετέχοντες οδηγήθηκαν να πιστεύουν ότι δοκίμασαν από ένα πιάτο στην ετοιμασία του οποίου είχαν κάποια ανάμειξη ή ότι δοκίμαζαν το πιάτο που είχε ετοιμάσει κάποιος άλλος. Σε τρία πειράματα οι άνθρωποι αξιολόγησαν το πιάτο που πίστευαν ότι είχαν φτιάξει οι ίδιοι ως πιο νόστιμο από το άλλο που πίστευαν ότι είχε ετοιμάσει κάποιος άλλος. Αυτό που δεν γνώριζαν είναι ότι δοκίμασαν ακριβώς το ίδιο πιάτο και στις δύο περιπτώσεις!2

 …… Η εξατομίκευση έχει γίνει μεγάλη επιχείρηση αυτές τις μέρες. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις της CocaCola αυξήθηκαν για πρώτη φορά σε πολλά χρόνια όταν άρχισαν να πωλούν μπουκάλια με τα ονόματα των ανθρώπων στην ετικέτα τους το 2013. Έκτοτε, πολλά άλλα εμπορικά σήματα τροφίμων και ποτών χρησιμοποίησαν εξατομικευμένες τεχνικές, επιτρέποντας στους πελάτες τους να τοποθετήσουν το δικό τους όνομα ή εικόνα στη συσκευασία των αγαπημένων προϊόντων τους. Το εκπληκτικό είναι ότι η εξατομίκευση δημιουργεί την εντύπωση ότι τα τρόφιμα και τα ποτά έχουν καλύτερη γεύση.3  Εάν δεν με πιστεύετε, απλά σκεφτείτε γιατί πάντα ο καφές σας φαίνεται να έχει καλύτερη γεύση όταν τον πίνετε από την αγαπημένη σας κούπα παρά από κάποιου άλλου. Η εξατομίκευση κάνει την τούρτα γενεθλίων να αρέσει περισσότερο στο άτομο για το οποίο προορίζεται παρά σε οποιονδήποτε άλλον. Με βάση τις τελευταίες έρευνες γαστροφυσικής, η πρόβλεψη είναι επίσης ότι στις γυναίκες που ονομάζονται Βικτώρια θα αρέσει περισσότερο η τούρτα που ονομάζεται έτσι από τους ανθρώπους με οποιοδήποτε άλλο όνομα. Και είμαι βέβαιος, μέχρι τώρα, ότι μπορείτε να μαντέψετε ποιος μπορεί να είναι ιδιαίτερα λάτρης μιας φέτας κέικ Charlotte.

Η πρόκληση για τον επαγγελματία αρτοποιό είναι πώς να εμπλέξει περισσότερο τους πελάτες του στα τρόφιμα που πουλά. Προτείνω κάθε είδους εξατομίκευση, γιατί ανεξάρτητα από το πόσο μικρή είναι, θα βελτιώσει την εντύπωσή των πελατών τους για τα όποια προϊόντα παρέχετε.

 References

  • Norton, M. I., Mochon, D., & Ariely, D. (2012). The IKEA Effect: When labor leads to love. Journal of Consumer Psychology, 22, 453-460.
  • Troye, S. V., & Supphellen, M. (2012). Consumer participation in coproduction: “I made it myself” effects on consumers’ sensory perceptions and evaluations of outcome and input product. Journal of Marketing, 76, 33-46.
  • Spence, C. (2017). Gastrophysics: The new science of eating. London, UK: Penguin.»

Ίσως μία ιδέα θα ήταν να γράφαμε με σοκολάτα ή κρέμα σε κορνέ το όνομα του πελάτη επάνω σε μία τάρτα, ένα κέικ ή κάποιο άλλο γλυκό που αγοράζει, καθώς επίσης να του βάζαμε ή να του δίναμε  έτοιμα ψημένα γράμματα από μπισκότο για να γράψει κάτι που θέλει, ακόμα και τα αρχικά του επάνω στο παγωτό! Οι ιδέες που μπορεί να προκύψουν είναι πολλές ανάλογα με τη φαντασία και τη δημιουργικότητα του κάθε επαγγελματία.